lördag 30 april 2011

Uppbrott, avbrott och små andra tankar

Oj, det är en underlig inledning på valborg det här. Helt plötsligt läser och hör jag en hel del nyheter om uppbrott, avbrott och uppehåll.

Nu är de uppbrott och avbrott och uppehåll som människorna rapporterar förhoppningsvis väldigt glada saker för dem personligen (och då också det samma för mig), men precis som då grannar flyttar, så berörs jag av dehär nyheterna på så sätt att jag blir lite rastlös.

Jag skrev om det tidigare, att stora beslut människor omkring mig fattar, de får mig oftast att fundera i rastlösa banor. Borde jag också göra något? Men, i och med att jag är mer än tillfreds med mitt liv just nu, så vet jag inte riktigt vad jag borde göra. Jag vet att jag inte behöver göra något över huvudtaget, men, jag vet inte vad det är som är så svårt med att greppa i det enkla faktum att man, jag är mer än nöjd?

Äh. Jag är lika välformulerad som om jag redan hade druckit en flaska skumpa eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar