onsdag 13 april 2011

Är jag på rätt väg?

Linn undrade tidigare i dag om hon är den enda som tycker att sökord som leder till hennes är väldigt underhållande.

Absolut inte!

Jag kolla med jämna mellanrum vilka sökord som lett till min blogg, och ett av de mest förekommande sökorden som bär hit till Nickby, det är (tro det eller ej) " hipster frisyr".

Jag har, mig veterligen, aldrig bloggat om hipster eller hipsterfrisyrer. Orsaken är enkel, jag har inte riktigt koll på vad det här med hipster innebär.

Men, igår var jag då till fantastiske Tuomas, och han fixade till min frilla. Nu var inte "hipster" något jag önskade mig, men det är åtminstone den feedback jag redan lyckats få på den nya frisyren.

Nu undrar jag, är det här hipster enough?


Ursäkta miffominen. Det blir så, då det är jag som står framför kameran.

9 kommentarer:

  1. Absolut. Nu saknas bara footbag, fixie och synth.

    http://www.youtube.com/watch?v=lVmmYMwFj1I

    SvaraRadera
  2. Make! Hyvähyvä! Av de tre ting du nämner, så tror jag veta vad en synth är!

    Jag fick också höra att jag borde ha en cykel modell "fix" - jag tror jag måste googla lite.

    SvaraRadera
  3. Ingen koll på hipsters, men skitsnygg frilla! Är själv lite sugen på att snagga mig. I kokrtkort pannlugg.

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Menar du för övrigt miffo eller Miffy? Man blandar så lätt...

    SvaraRadera
  5. Tack! Roligt att ni inte skrattar så att kaffet sprutar över skärmarna i alla fall. Själv anser jag att jag ser ut som om jag gick omkring med ridhjälmen på huvudet.

    Sonja - i det här fallet är det nog miffot jag menar. Det vore fräckt mot Miffy att säga att hon (han?) ser ut såhär i anletet!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. jag skulle döda för att få känna hur det känns att ha kort hår. det måste ju vara så skönt. men så är jag tyvärr en superfegis. jag får vänta femtio år ännu.

    supersnygg frilla!

    (vet inte vad som hände just, tror jag raderade lite i misstag eller nåt)

    SvaraRadera
  8. Och jag som trodde att hipster(s) hade någonting med trosor att göra..

    SvaraRadera
  9. Jag skulle kalla din frisyr för Amélie från Montmartre. Fin! Nån hipstertrosa kan jag inte se på huvudet!?

    SvaraRadera