lördag 9 april 2011

Storhetsvansinne eller?

Via fina omvägar (tack Sonja!) har det nu blivit på det sättet att jag i morgon skall agera festtalare på det lokala medborgarinstitutets kursavslutning.

Rubriken lyder, blygsamt, "Det blir bra". För att inte vara alltför blygsam, så kan jag avslöja att mitt festtal kommer att handla om vad som ligger i gråzonen mellan ett okej liv och ett fantastiskt liv.

Låter det som storhetsvansinne, eller?

(Och är det så att jag inte festtalar i morgon, så beror det enbart på att arrangören läste min blogg och tyckte att det här lät alldeles galet.)

6 kommentarer:

  1. Haha! Lycka till! Det blir bra!

    SvaraRadera
  2. Dessutom var det här så himla bra reklam så jag bara måste komma och lyssna på dig! Och träffa dig! Vi ses!

    SvaraRadera
  3. SONJA! JA! Så otroligt roligt att läsa att du kommer! Jag blir så glad! Och, för första gången spritter det till lite i magen, jag tror bestämt det var lite nervositet som hickade till.

    SvaraRadera
  4. Jag instämmer med hemmahannah! Har något som ligger i gråzonen och sparkar, och är säkert inte den enda - tips från nån jag gillar skulle inte slå hål i sidan.

    SvaraRadera
  5. Jag skulle också så gärna velat höra det talet. Kanske det kommer i textform?

    Kram

    SvaraRadera