onsdag 6 april 2011

Nu är det dags!

Jag har bestämt mig, idag inleder jag joggingsäsongen!

Vi pratar spring i Fuas blogg och den som läser ser att jag pratar mig het om löpskola. Jag gick den senaste vår, och för mig som verkligen avskytt att springa, var det en underbar överraskning att märka att jag faktiskt kunde lära mig att springa. Jag lärde mig så pass bra, att jag nu i flere dagar bara suktat efter att klä på mig joggingskorna.

Om du bor i trakterna av Sibbo, så kan jag varmt rekommendera Smartfysios löpskola, du kan läsa mer om skolan här. Tro det eller ej, men den funkar faktiskt!

5 kommentarer:

  1. *håller för öronen och sjunger lalalala*
    Jag längtar så ut i och springa! Det gör jag varje vår, men i år är problemet är att jag antagligen inte får göra det pga operationen.
    Fan, nu blir jag avundsjuk. Spring några rundor för mig också.

    SvaraRadera
  2. Äh, jag kollade, och det finns inget här nära! Det finns en kurs som går 4 gånger på djuran, men det känns inte riktigt som om 4ggr kommer att bota min lathet och min sunkiga kondition. Allt är ju bättre i Sibbo för f*n!

    SvaraRadera
  3. Pia - jag lovar, jag skall springa för dig också, det tills du är på springbenen igen!

    Fua - du har så rätt! Allt är mycket bättre här, flytta hit, vettja!

    SvaraRadera
  4. Funderar på vad som är värre.En bitchig mamma (blir sån om inte jag rör på mig tills energin tar slut ibland) eller en som har ännu lite mer ont i benet imorgon om hon beger sig ut på en runda i regnet hon med.

    SvaraRadera
  5. Jag skulle så gärna vilja springa. Men mina knän tar så mycket stryk av spring att jag måste låta bli, alla tidigare försök har slutat med inflammerade knän och läkarbesök. Och då har jag haft bra skor och allt. Men cykelsäsongen börjar snart, då ska jag cykla till jobbet!

    SvaraRadera