onsdag 20 april 2011

Bitte, auf Deutch!

Hej.

Har ni saknat mig?

Jag och de övriga som egentligen bor här i Nickby, vi drog till Berlin.

Det var fantastiskt roligt. Underbart och ljuvligt och det var vår. Tjugo grader värme i en stad som alltid känns som hemma. Jag tycker väldigt mycket om Berlin.

Jag tycker än mer om Berlin efter söndagens fadäs här i hemlandet. Vi tittade på valet över nätet och jag kan inte annat säga än att det är beklämmande. Det är lång värre än beklämmande och ångesten som infann sig under valet, den har inte gått om än. Usch.

Nåväl, vi återkommer till det, nu skall jag läsa in mig på hur det också gick i valet, jag skall läsa ikapp era bloggar och passa på att fråga, vad annat har hänt som jag borde veta?

Ännu om Berlin, vi hängde hos Tuija och Markus och jag vill passa på att säga tack! Tack!


Vi hängde också med nakikatterna, bildbevis ovan. I samma säng som nakikatten finns en liten som inledde sitt liv som resenär. Jag kan bara konstatera att den snubben verkar vara gjord för att vara ute på tur.

6 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Jag har en grym lust att åka till Berlin! Jag har inte varit där sen jag var typ 10 så det räknas inte.
    Det har inte varit så värst trevliga energier här som du kan förstå och bättre lär det inte ska bli så försök hålla andan i de nyladdade batterierna så länge du kan!

    SvaraRadera
  2. Faktiskt, du var saknad från den här ändan. Har kollat några gånger per dag, och är glad att bloggpausen inte berodde på världens största harm i huvu pga valet utan på en trevlig utfärd!

    SvaraRadera
  3. Jo, man undrade ju nog var du höll hus. Hur gick flygandet med den lilla utlandsresenären? Fick våra pass idag, på väg till Frankrike om en vecka. Oroar mig lite för spädisens öron i flygplanet.

    SvaraRadera
  4. Började nästan tro att nåt värre hade hänt, så det var ju skönt att det var en trevlig resa som var orsaken till pausen :) Välkomna hem!!

    SvaraRadera
  5. Ååh, det finns två saker som väcker akut omtanke i mig, det ena är sovande barn och det andra är nakikatter. *får hjärtsnörp*

    Skönt att ni hade en fin resa!

    SvaraRadera
  6. Ja vissa har klickat in sig besviket flere gånger. :) Skönt att resan gick bra! Jag flög iväg till Frankrike med största pojken då han var sådär 1,8 och det var veckor from hell. Han HATADE nattåget och värmen i söder,maten min farmor bjöd på och också tydligen sängen vi sov i. Han skrek och var ledsen och sur hela resan. Efter det har vi tyvärr inte haft råd med mer resor,nuförtiden sku han vilja flyga och sku säkert njuta lite mer.

    SvaraRadera