måndag 25 april 2011

Påskknäpp

Jag och den vackrare hälften har drabbats av något underligt städdille här under påsken. Vi städar precis varje skåp vi har här hemma (det beror säkert på att det är alldeles för vackert väder för att vara ute) - och det är inte klokt vad vi har samlat på oss underliga små grejer.

Underlighet nummer 1; jag är säkert den enda människan i detta årtusende som samlar recept (mat-, inte medicin-) i ett häfte. I sisådär tio år har jag samlat på mig sådant som kunde vara gott att testa. Nu, under påskhelgen har jag fått recepten inlimmade i mitt häfte.

Underlighet nummer 2; jag färdigställde också klippboken om mig själv (skratta bara!) och kan konstatera att jag kallats chefstaliban (i HBL!), blivit intervjuad för Captain Jacks nekrolog samt blivit prisad som årets musikjournalist. Tur att man är inaktuell nuförtiden.

Jag lovar, på eftermiddagen skall vi gå ut.

3 kommentarer:

  1. Att limma recept i ett häfte är väl ingen underlighet. Antar att alla marthor gör det.

    SvaraRadera
  2. Kan du snälla elaborera lite detta om "chefstalibanen"... :)

    SvaraRadera
  3. Jag samlar också recept, men jag är inte tillräckligt organiserad för att faktiskt limma in dem någonstans. Det är nog därför jag inte är martha, och därför jag allt mer har börjat bokmärka recept på datorn.

    SvaraRadera