tisdag 26 april 2011

Dagens "det här får mig att sätta kaffet i arga halsen"

Läser i kvällstidningarna att försvarsmaktens fd. kommendör Gustav Hägglund "inte kan tåla feta kvinnor". Gustav ogillar feta kvinnor bland annat för att "klänningarna inte sitter nätt".

Gustav, hur är det med alla de feta männen då? Det är förstås okej? Den illasittande, blanka kostymen, inhandlad utan något som helst öga för stil, den sitter på vilken man som helst?

Då rubriksättningen av Gustavs åsikt lyder att Gustav inte godkänner feta kvinnor, så är min rubrik på min egen åsikt om Gustav och hans vänner "Micaela kan inte tolerera att det är medelålders föredettingar till män som anses ha rätt att säga hur kvinnan skall se ut".

7 kommentarer:

  1. Det är så dumt att det nästan blir komiskt.

    SvaraRadera
  2. Minns jag rätt så uppmanade samma föredetting ifjol alla 30 år fyllda kvinnor som inte lyckats skaffa barn ändå ta sig till armen.

    SvaraRadera
  3. Och samma "förtjusande" gubbe som stolt berättade att han slog till sina barn då de var små i uppfostringssyfte...

    F

    SvaraRadera
  4. Nej nej, det är inte OK med feta män heller, det skvallrar om brist på självdisciplin (men Gusi är vänlig nog att göra undantag för sjukdom). Andra guldkorn (återberättade i lördagens HS):

    - kvinnor ska inte visa sin intelligens hemma (det här har han också rått sina döttrar till, män tycker nämligen inte om att överskuggas av sina fruar smarthet)
    - kvinnors ögon, bröst och sånt är ointressant, det Gusi dras till är personligheten. Den ser man bäst på sättet kvinnan rör sig(!)

    SvaraRadera
  5. jag som tycker att rynkiga, trångsynta hasbeens är så hotta! Få saker är så attraktivt som gubbar som kritiserar hur klänningen faller över rumpor. Det är också ett bonus om dom slår sina barn och omber kvinnan att tiga. Han är nog ett kap dendär Gusi.

    SvaraRadera
  6. Jag blev så irriterad när jag lästa om gubisens åsikter, tur att jag inte heller gillar trångsynta män som anser sig ha rätt att kritisera det motsatta könet. Junt.

    SvaraRadera
  7. Min ex-man sa till mig att han kommit underfund med att en mindre intelligent kvinna skulle vara bättre för honom. I quote: "Någon som har hälften av din hjärna men kan väga upp det med andra saker." Det skulle väl vara att klänningen faller snyggare över baken då eller något sådant. Det är chockerande men dessa gubisar finns tyvärr under 35 också...

    SvaraRadera