onsdag 13 april 2011

Det lättaste och bästa receptet

Följande sak, eller recept, har jag lärt mig här i en av kommentarerna på min blogg (jag undrade vad jag skall göra av all trött rucola jag lyckas samla på mig).

Såhär;

Rucola (gärna mycket, för du kommer att äta som tokig)
Smör
Vitlök
Salt
Peppar
Citron

+ valfria grejer som räkor, fisk, bacon - whatnot. Dehär valfria grejerna mår bra av att vara färdigt tillagade. Som en god Martha (?) säger jag; använd rester!

Smält smöret i stekpanna, lägg i så mycket vitlök du vill. Rör ner rucolan och låt den bli varm. Lägg i de eventuella resterna, krydda och pressa citron över.

Nå, om du har i bacon, skippa citronen?

Det är så gott att det tåras i ögonen att författa detta. Jag skulle kunna leva på stekt rucola.

6 kommentarer:

  1. tack, det låter fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Testade det här idag och mmmmmm säger jag bara. Använde mig av räkor och tror det kommer bli en likadan sats ännu ikväll

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, det var suverätnt gott! Hädanefter kommer det aldrig att finnas ledsen ruccola i vårt kylskåp :)

    SvaraRadera
  4. Jag blir väldigt glad då jag ser att ni också tycker om det här, det är så vansinnigt gott! Jag inmundigade detta till middag idag, tillsatsämnet hette bacon. Än en gång, jag kunde leva på stekt rucola.

    SvaraRadera
  5. Tackar för rucola tipset! Vi har nu flere gånger använt rucola till olika sorters rätter. :) Måste nog ta och köpa mera idag och kanske redan plantera första egna satsen. :)

    SvaraRadera
  6. Jeee, jag har sådana där opetuslapsia i din blogg! Jee!

    SvaraRadera