söndag 25 september 2011

Den fortsatta ökenvandringen

Det är inte den korta människan vi skall skylla på i fråga om den fortsatta ökenvandringen här på bloggen. I stället kan vi skylla på distriktsmästerkap i dressyr, på marknaden här i Nickby och annat smått och gott.

Det blir franska streck, orsaken finns sist på listan (som är kort):

- det stämmer, i vårt fall i alla fall, att riktigt korta människor, med ett förflutet som otroligt friska barn, att de blir allt annat än friska då de börjar på dagis. Jag tror inte att vi lyckats hålla den lille på benen i en vecka i sträck sedan han började på dagis.

- på tal om ballonger, redo att gå på marknad så förberedde jag och familjen oss på ballonghavet genom att komma överrens om vilka gratisballonger det inte är okej att ta emot. Jag vägrar till exempel den här kristna kampanjen-ballonger och så anser jag inte att det är okej att barnet går omkring med en p*r*u-ballong (ni vet, partiet som man inte längre får kalla för *e*s*). Du då, nekar du någon viss ballong?

- jag lyckades nyss sträcka någon "muskel" eller något mellan brösten. Nu är jag handikappad på ett sätt som gör bloggandet svårt.

4 kommentarer:

  1. På Nickby marknad nekar jag inga ballonger. Alla vet att de är därifrån och har man en av varje tror jag inte någon tror att jag står för en viss åsikt p.g.a. vad barnen har för ballonger. Men i år var vi inte på marknad.

    SvaraRadera
  2. värsta var för ett par år sedan då SDP vägrade ge en ballong åt mitt barn för de "vet" att jag röstar SFP. Det tyckte jag var osmakligt så alla andra är OK förutom SDP och så P... Idag fick jag t.o. skaka hand med minister Arhinmäki och han va "popsig" :) Hoppas din muskel snart bättre. Jag fick kramp och inflammation i min vänstra nack/rygg muskel så ej kunnat vrida huvudet, tack och lov för mediciner sedan fredags så nu kan jag redan andas normalt / Carola

    SvaraRadera
  3. Anna La - den lille som bor hemma hos oss är så liten än att jag långt styr hans ballongbegär - och då är han tvungen att leva med mina val och prioriteringar.

    Carola - på riktigt? Vägra barnet ballong, bara för att mamman röstar på en annan ballong? Jag smäller av. Hur litet är inte det?

    SvaraRadera
  4. Jo, det är sant att det är skillnad om barnet vet att det blir utan eller inte förstår det. För oftast bjuds ballongen direkt åt barnet och därför har jag inte velat säga nej. Kanske lite fegt eller egentligen har jag inte ens tänkt så mycket på saken. Hoppas din lille var nöjd med sina ballonger.

    SvaraRadera