måndag 17 oktober 2011

Vi har haft en spännande dag

Vi fick en liten febertopp igår. Idag såg det i något skede ut som om vi hade lite problem med att pinka.

Riktigt festligt och lite knasigt blev det, då vi helt plötsligt bestämde oss för att det är mer än okej att pinka i engångsmuggarna vi hittade här hemma. Så, vi kissade i engångsmuggar och var glada och stolta då det gick så fint, det var riktigt kul att få pinka på ställen som vanligtvis är förbjudna.

Nu lever vi spännande tider. I morgon borde vi få en första analys av vårt första urinprov, är det uringvägsinfektion vi har eller ej?

Håll med om det, att det är lite svårt att hänga med då småbarnsföräldrar, eller än värre, par, börjar prata om precis allt i vi-form? Man bara, vem höll i muggen? Vem är sjuk? Hjälp!?!

5 kommentarer:

  1. Du är nog en mästare på att pricka säger jag!

    SvaraRadera
  2. Haha, men NI använder er en mycket kreativ metod. Den ska jag komma ihåg och plocka fram vid behov.

    SvaraRadera
  3. Det är helt ok att tala i vi form, bara du slutar innan han är 15.. Jag hade en gång en förälder (när jag jobbade som klasslärare i en femma) som alltid ringde och beklagade sig över att vi glömt jumppakläderna och ursäkta att vi kommer försent.. Tilllslut måste jag säga att jag nog tycker att killen är stor nog att packa sin egen skolväska och ta sig till skolan i tid:) Men jag talar också i vi form ännu om min minsting. Måste väl sluta när han börjar skolan.

    SvaraRadera
  4. Man blir ju liksom lite vi med ett litet barn:) Vi kissar, vi går till dagis, vi äter osv.. jag tror det hör till:)

    SvaraRadera
  5. Fua! Åh! Tack, finaste komplimangen, ju!

    Sofia! Det finns inget som är finare, tänk att få kissa i totalförbjudna muggar!

    AnnaK - tro det eller ej, men jag försöker undvika vi-fällan så noggrant som möjligt. Men, det är, som du säger, oundvikligt, det blir mycket vi gör. Som pinkar i muggen.

    SvaraRadera