onsdag 12 oktober 2011

I serien "jag förstår inte"

Eller, som Linn kanske skulle säga, saker som irriterar del tusen:


Fel grejer i fel soptunna.

Varför, o, varför lägger man tomflaskor i roskisen? Varför lägger man paff och lådor och sådant i den vanliga roskisen då det finns en låda för det brevid? Hur är det möjligt att folk (alltid då jag är irriterad kallar jag människor för "folk") fortfarande, år 2011, lägger glas i soptunnan?

Varför?

För att människan (folk) är lat och dum och struntar i att rädda världen.

7 kommentarer:

  1. Jag får fel då jag ser stora styroxbitar (även små) i pafflådan. Liksom plast i paffbyttan? Det finns mindre orsaker till mord. I min värld då, men på riktigt. Sluta. Genast.

    SvaraRadera
  2. På jobbet idag fick jag plocka en vindruvsask i plast från komposten!?

    SvaraRadera
  3. Jag får fel med dom där idiot-pr-typerna som plastar sina j#%=a reklamer. dvs man är tvungen att sopsortera skit man inte ville ha från början. Felsorterare borde besöka Tyskland. Inte för att det är ett straff, utan för att det är andra bullar där.

    SvaraRadera
  4. Tubbs, ja, du är med på övervakningskameror i sophusen? Jag kommer att bli en sådan här arg mommo som står och vaktar på vad folk lägger i de här olika lådorna.

    Nadja - på riktigt? Hur dum kan människan vara? Man blir så arg. Jag hoppas du hittar marodören.

    Fua, jag blir också knäpp på reklam (trots ingen reklam-lappen) som kommer i plast, innehåller allt från papper till metall och är total onödig och ointressant. Det är ett sådant slöseri.

    SvaraRadera
  5. Men jag är redan den... Det är inte en eller fem gånger då jag suckat framför roskisarna, gått och bytt kläder och börja rota och sortera på nytt 4 byttor med skräp. Folk bör ha stryk säger jag!

    SvaraRadera
  6. Tubbs, jag är nog också en arg mommo redan i dagens läge.

    SvaraRadera
  7. Du sku helt enkelt inte kunna bo här. Här tycks bo folk utan huvud. Det är en sak att de är för lata/dumma/ovetande/ att sortera sina sopor. Men att det nästan varje gång ligger en soppåse i någon av de tre komposterna har jag inte tålamod och empati att förstå mig på. Slår blixtar ur huvudet på mig varje gång jag ser det. VAD ÄR det med dessa typer?!

    SvaraRadera