måndag 24 oktober 2011

Den goda människan

Ända sedan den lille flyttade in hos oss har jag varit alldeles till mig, många gånger om, så många gånger har jag fått ta del av mången människas godhet.

Ett exempel, det finns en kvinna, hon bor hundratals kilometer bort, jag känner inte henne, har aldrig träffat henne. Flera gånger om året skickar hon oss paket med mängder av kläder, leksaker och annat som den lille kan tänkas behöva. Och hon gör det blott och enbart för att hon blivit så berörd av vår historia och är så glad över att den lille fått flytta in hos oss.

Jösses, säger jag bara.

In en värld som kan vara så ond, så är det så oerhört stort att stöta på ren, skär godhet som denna.

Tack. Jag kan bara säga det, tack.

4 kommentarer:

  1. Mikaela, jag håller med dig! Det inger hopp. Det finns en chans för det goda.

    SvaraRadera
  2. Åh, härligt. Tänk att det finns såna människor :)

    SvaraRadera