torsdag 27 oktober 2011

Fetischer

Den lille har grava hang-ups, riktiga fetischer.

Här den lilles topp trea på saker som gör honom knasglad:

Trafikmärken, alla fungerar, men Stopmärket är bäst.



Skyltarna som markerar nödutgångar. Den lille ger upp glada illtjut då han ser dehär skyltarna.



Dörrkransar. Den lille går bärsärkagång av lycka då han ser en dörrkrans. I och med att jag inte är dörrkranstypen har jag inte kunnat glädja den lille på hemmaplan, tack och lov finns det både en och annan kransprydd dörr på vårt område. Den lilles mormor hämtade med sig en krans åt den lille häromdagen. Och tro det eller ej, ut åker natipupun, i säng med kransen!

5 kommentarer:

  1. Hah, dethär var det roligaste jag läst, han är ju helt knasig den lille :)

    SvaraRadera
  2. Popcorn - det gläder mig stort att jag kan bjuda på ett skratt! Den lille är rätt knäpp faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Åååh, han kommer så att vinna Vasaloppet när han blir stor!

    SvaraRadera
  4. Jag tror han blir grafisk designer, Stopmärket är ju faktiskt ganska snyggt! Du kanske har missuppfattat hans attityd gentemot dörrkransar, han vill riva ner dem och hoppa på dem och hänga upp ett stopmärke istället.

    SvaraRadera
  5. Höperöt - en ganska bra idé, han skulle få utlopp för alla sina "jag vill ha", blott han först skidar dedär hundra kilometrarna...

    Eva - ja, den lille får gärna bli designer! Bara han inte blir hockeyspelare. Inte för att det är något fel på den pengastinna hockeyn, jag är mer rädd för skönhetsmissarna från Åbo.

    SvaraRadera