måndag 3 oktober 2011

Undantagstillståndet, förklaringen

Ingredienser; en trasig bildörr, ett barn, ett geografiskt utomsocknes läge samt två förvirrade föräldrar.

Ok. Vi har kommit så långt att vi kör något av ett familjemöte på söndagkväll. Blott för att samordna kalendrar, gå igenom vem som för, vem som hämtar och vilka kvällarna med "överraskningsmoment" är. Vi fick ordning på hela veckan igår och konstaterade att allt fungerar som smort så länge ingen av ingredienserna rör på sig, går sönder eller blir sjukt.

Planen var att jag skulle föra bilen till doktorn, mannen skulle föra barnet till dagis och sen skulle vi på något sätt ta oss genom kollektivtrafikens under fram och tillbaka till och från vårt hem.

Kaikki hyvin, tills jag mitt i natten inser att barnet är sjukt (tack vare fantastiskt effektiv luftkonditionering i ett hotellrum i Åbo). Och att hela logistiken för denna måndag var att riva upp. Att lägga logistik klockan 0600 en måndagmorgon med en feberhet snorspruta (barnet, red. anm.) i sängen, det är ingen hit.

Nåja, hjälp anlände ovan (mellersta Finland, för att vara mer korrekt) och allt är nu frid och fröjd. Snorsprutan sover och bilen är på reparation och jag vet att det är just såhär det också kan vara att hålla igång familjemaskineriet.

Pust och stön.

Ledsen, Kommentatorn, det var inte mer upphetsande än såhär. Jag lovar, jag hittar på något riktigt hett till nästa gång, ja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar