tisdag 25 oktober 2011

Jag måste be om ursäkt

...och vanan trogen, gör jag det i offentligheten.

Innan den lille började på dagis, tyckte jag i ärlighetens namn att det här med att alla barn blir akut jättesjuka precis hela tiden på dagis, att det lät lite överdrivet.

Den lille har alltid varit frisk som en nötkärna.

Tills han började på dagis. Den lille klarar sig rätt bra, lite snuva och hosta nu och då, en överraskande febertopp någon gång. MEN! Men, hans föräldrar, de är sjuka för jämnan efter att den lille öppnade kanalerna till smittohärden, aka dagis.

Jag har, utan att överdriva, varit mer eller mindre däckad i två månader nu.

Förlåt. Ni hade rätt, jag hade fel.

5 kommentarer:

  1. här kommer en massa sympati. vid ligger däckad i magsjuka och vi ligger inte långt efter känns det som.

    SvaraRadera
  2. Man fattar det inte förrän man är mitt i det. Förr var det ovanligt att jag hade mer än en förkylning per år. Nu jublar jag om jag är frisk mer än två veckor i sträck. Men, peppar peppar, det verkar vara lite bättre den här hösten så kanske vi alla upparbetat ett starkare immunförsvar.

    SvaraRadera
  3. Peps, jag hoppas innerligen att Vid blir frisk och att ni inte insjuknar medan han är sjuk. Vi låg och kräktes alla tre - samtidigt - i våras. Det var ingen höjdare. Absolut ingen höjdare. Tre illaluktande, grå, lakar i samma nerkräkta säng. Mmm.

    SivÖ! Jag hoppashoppas att det bara (hah - bara!) är den första hösten som är som denna. Det här som pågår här, det är nästan komiskt.

    SvaraRadera
  4. ..och nu går det mask på dagis, Starckars ni :P //emilia

    SvaraRadera
  5. Emilia - ja, jag vet. Jag bara väntar (uh!) på att det skall börja klia på riktigt oväntade ställen. Hoppas att vi klarar oss utan mask. Ni också.

    SvaraRadera