fredag 1 oktober 2010

Råd av rådgivningen?

Ännu ett barnrelaterat inlägg.

Här i Nickby har rådgivningen övergått till att använda ett telefonsystem som heter TeleQ Callback. Det fungerar så att jag ringer till vår rådgivningskvinna, maskinen som svarar tar mitt telefonnummer och meddelar mig (per automat) ungefär när vår rådgivningskvinna skall ringa tillbaka.

Allt väl så långt (även om jag helst av allt skulle prata direkt med vår rådgivare). Men, ibland fungerar det inte så bra.

Jag slog en signal i går. Telefonnumret jag ringde var inte giltigt (TeleQ Callback-systemet hade väl pajat). I och med att det här är det enda nummer jag skall använda, så skickade jag ett mail i stället.

Nu har det gått ett dygn och jag har varken fått svar på mailet eller ett telefonsamtal.

Det här inlägget är inte att läsa som ett inlägg i vilket jag klagar på rådgivningen i Nickby, tvärtom. Den fungerar hur bra som helst. Bara man kommer fram.

Tur att det inte är akut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar