söndag 31 oktober 2010

Fyra frågor

Jag gör mitt bästa för att undvika bloggtorkan och antar en utmaning jag fått.

Fyra kvistiga frågor.

4 tv-program jag ser
Californication, Sopranos (jo, jag vet, jag är tusen år efter alla andra), Halv åtta hos mig (alla varianter, den finska är rätt skräp) samt matlagningsrealityn över huvudtaget.

4 saker jag gjort idag
Varit ute på en två timmar lång promenad. Träffat bästa chefen. Skrivit några hundratal tecken på en text. Vaknat klockan 04.30 av en mindre glad Shorty (minst glad var jag själv).

4 saker jag längtar efter
Mina syskon och allt som hänger ihop med dem. Självdisciplin. Bloggfesten. Mitten av november, kanske?

4 saker på önskelistan
En allt-i-allo Kitchen Aid (en sådan som rör ihop degen på nolltid). Vinterstövlar (ifjol hittade jag inga jag ville ha, typiskt då det för en gångs skull fanns snö). Fler par stickade sockor. Tajtare rumpa & högre bröst.

4 saker jag avskyr
Att tömma diskmaskinen. TV-reklam (Shorty älskar all sorts tv-reklam). Att det trycks in en massa reklambilagor i mina dagstidningar, trots att jag på min postlåda meddelar att jag inte vill ha någon reklam. Rå avocado.

Peppe, Kaj, André och Anne får gärna haka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar