söndag 12 december 2010

Nackdelen med en helkroppsspegel

Ja, vi har alltså ingen stor spegel i vårt hus, som skulle visa hela kroppen från topp till tå.

Det händer ibland att jag saknar just en sådan. Sällan, men det händer.

Nu har det ha-begäret gått om! För alltid, dessutom.

Min annars så sköna spaupplevelse fick sig en riktigt rejäl törn då jag noggrant speglade mig själv i den största spegel jag någonsin sett - naken naturligtvis (jag, inte spegeln) - och det var det värsta jag sett.

Medveten om att celluliter ser än värre ut än vad de brukar i ett grått decemberljus på ett fnasigt, blågrått lår, men tammetusan. Att det såg äckligt ut.

Jag har inte öppnat ögonen sen dess (förnekelse funkar alltid) och drömmen om den stora spegeln, den är all gone.

4 kommentarer:

  1. Hahhaa! :) Underbart!
    Celluliter är små glada överraskningar på en annars fin kropp.

    SvaraRadera
  2. Anne! Ja, men det var något fel på just den här spegeln, i den saknades den fina kroppen!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är inte någon piknik det här med att bli äldre. varje gång man tittar sig i spegeln hittar man en ny rynka, och helfigursspegeln visar en kropp som hela tiden blir lite lölligare i kanterna. Det är nästan så att man måste bli snäll så att folk skall tycka om en. fy usch.

    SvaraRadera
  4. Fua - jag är screwed. Jag är så löllig att det inte går att åtgärda och snäll, det blir svårt.

    SvaraRadera