lördag 4 december 2010

How to spot a blog

Det här blir nu lite inside-Blogspot, men ändå. Liknande funktioner finns på de flesta portaler eller vad man nu vill kalla dem.

Ni har säkert märkt att det finns en funktion som heter "Nästa blogg" uppe i balken? Slumpa kallas det på annat håll.

Nåväl, det är en funktion jag aldrig använder, och tänkte nu ge det en chans. Jag klickade på nästa blogg och landade hos Albin & jag - det är en skånemamma som bloggar om sin vardag tillsammans med familjen.

Nu tänkte jag vara så smart att jag går in hos henne, i det senast skrivna inlägget, och berättar vad jag ställt till med. Tänk om det här fungerade så bra att det spred sig som en löpeld bland bloggare, tänk om någon till och med spottade mig på det här sättet?

Ja, tänk om.

4 kommentarer:

  1. Det påminner om min bloggbingo. Min tes var att surfa folks länklistor i utvald ordning (tex alfabetisk) tills man inte kommer längre. där man stannar skriver man BINGO! Leken slutade när jag jag kom till en blogg där det skulle ha varit ack så dålig smak att skriva mitt bingo. jag lät bli

    SvaraRadera
  2. Fua - idén låter strålande. Synd att bingot inte passade i bingot.

    SvaraRadera
  3. Jättebra :D slumpandet är en bra hobby att göra ibland! Bingo kan jo vara osmakligt på vissa bloggar... Men man kan istället lägga in en passande kommentar (och nämna hur man hittade dit efter det).

    Jag har "fyndat" så många fina bloggar via slumpa knappen att det inte är sant. Jovisst så "tappar" man sedan vissa, men det är ju som att möta en trevlig person på tåget man knappast ser igen :)

    SvaraRadera
  4. Dizi - jag håller med dig! I synnerhet sådana dagar som man läst ut hela internet, då är det roligt att hitta nya, roliga människor att läsa, om inte annat, så för en stund.

    SvaraRadera