torsdag 25 november 2010

Fullvuxna människor

Alltså, fullvuxna människor, jag förstår inte rikigt hur vi (de?) fungerar.

Fullständigt kapabla människor känner ett behov av att ordna sig i små kaffekonstellationer (det finska ordet kuppikunta är väldigt beskrivande), den ena kan inte tala med den andra och den tredje tål ingendera.

Och dehär fullvuxna människorna skall fungera tillsammans, de skall få saker att fungera tillsammans. Lite trivsel skulle väl inte heller skada.

Jag befann mig i en situation igår, där jag fick ett meddelande av person A, som ber mig ringa person B, men inte före jag pratat med person C. Så jag kontaktade C, fick det jag behövde och var i kontakt med B och meddelade A att det var fixat.

Vad är det här för sätt? Och varför ställer man (jag!!!) upp på det?

Jag blir så trött.

Innan någon nu ler så att huvudet spricker, så skall jag tillägga att det här inte var en jobbrelaterad incident (jag är ledig, mind you), utan en hobbyrelaterad grej.

Och jag som trodde hobbyn var till för att koppla av i sammanhang man finner njutbara och roliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar