lördag 5 februari 2011

Butiksbeteende

Jag har under ett par dagar råkat se ett för mig helt nytt sätt att bete sig i butiken. Närmare bestämt då man kommer till kassan för att betala.

Kunderna, och det är alltid medelålders eller äldre herremän, häller helt sonikt ut allt det de har i korgen på rullbandet.

Jag ba; vah?

Jag trodde att det är kutym att man radar upp alla varor (likadana varor tillsammans), gärna med sträckkoden färdigt mot läsaren, i snygg ordning på rullbandet?

Eller är det bara jag?

(Sommaren i city, för några decennier sedan, och mitt sommarjobb som kassafröken har tydligen satt djupa spår.)

2 kommentarer:

  1. Skojar du? Så kan man ju inte göra! Jag grupperar också varor, streckkoden mot kassan och allting på bandet i en ordning så ömtåliga saker inte blir squishade (jästen sist!). Låt gå för att alla inte får kicks av det, men hälla ut korginnehållet låter nog som ett tecken på de yttersta tiderna.

    SvaraRadera
  2. Det gör jag med. Grupperar varorna, alltså. Vill inte att brödet mosas av vitkålen och mjölken. Konstiga gubbar!

    SvaraRadera