torsdag 2 januari 2014

Mer praktiska saker

Jag lovar, jag är verkligen iklädd bomullshandskar då jag handskas med mig själv för närvarande. Jag gör inte långa listor på vad som skall eller borde göras.

Men, ett par saker tänkte jag ändå inleda året med. Det är dags för januaritraditionen, det är fjärde året jag kör Sluta slänga mat-januari nu. Upplägget är det samma som alla år, målet är att använda all mat som finns och köps i huset. Är du med?

Själv har jag ett halvmeckigt startläge, kylen är halvfull med svårkombinerade grejer som köpts inför nyåret. Allt från kallrökt lax till päron och diverse ostar. Ett plus är den större frys vi har i den nya lägenheten.

Lägger på lite extra krut genom ett "en sak bort per dag", skall göra mig av med en sak varje dag, det genom att ge bort, lägga vidare för återanvändning, slänga eller sälja. Har kommit igång lite lätt genom att slänga bort ett par strumpbyxor.

Sådant, iklädd bomullshandskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar