fredag 10 januari 2014

Dagens lärdom och några franska

Ur led är kvinnan. Mest för att det är en snärtig inledning (om ens det) men, mer handlar det om tid.

Det känns knasigt att ena dagen, igår, rensa grönsakslandet, för att andra dagen, idag, införskaffa ett balkongmöblemang.

Annars handlar det mest om att slänga saker, har hållit mig till löftet om minst en grej om dagen. Det som ryker är allt från de där strumpbyxorna till trasig DVD-spelare.

Gällande maten går det okej, en ost var jag tvungen att slänga. Det var inte bara mitt fel, märkte till min förargelse att jag lyckats köpa en ost som var gammal (inte på det bra sättet) redan i affären.

Malin, ett så vackert namn! Det namnet fick min nyaste systerdotter för en vecka sedan. Också i övrigt ett mycket välskapt barn.

Jag tycker att det ser vackert, nästan sensuellt ut, då vänsterhänta skriver för hand.

Dagens lärdom, den lille hade lärt sig ett svårt ord på dagis idag. Stolt kom hen hem och förkunnade "Multippeli skleroosi-tauti". Hen var noga med att påpeka att sjukdomen kan leda till döden.


2 kommentarer:

  1. Malin är verkligen ett SÅ fint namn. Saltkråkan-Malin, mmm. Känns nästan lite sorgligt att det missbrukades sönder på 80-90-talet. Kiva med malincomeback ial!

    SvaraRadera
  2. Det är fint och första associationen också i det här lägret var Saltkråkan! Roligt med comeback för namnet, under 2000-talet är det inte många som fått namnet, ett tiotal.

    SvaraRadera