onsdag 1 januari 2014

Det kan bara bli bättre

Gusså glad jag är över att det är ett nytt år som inletts i dag, 2013 var ett uselt år, ett riktigt uselt år.

Nu är jag så gammal att jag inte kan vara helt säker på att det var det absoluta bottennappet i längan av alla år, men där i bottenslammet blev det kvar och får gärna hållas där. Året var exceptionellt på många dåliga sätt, det är ändå bara en gång i livet man skickar sin mor och sin farfar dit de nu skickas då de är färdiga med jordelivet. Två sådana frånfällen med så kort intervall var bara för mycket för mig, det trots att jag själv brukar tycka att jag står ut med rätt mycket. Men, det här stod jag inte riktigt ut med.

I kombination med ett jobbår som var inte var lätt det heller, sekundtidtabell dygnet runt och en ihållande känsla av att inte räcka till, hemma, på jobbet, i mig själv - ja, vad kan det annat bli än riktigt asigt?

Det finns en massa vackra saker under allt det asiga, framför allt de finaste, de som älskat mig mest då jag förtjänat det minst. De som är värda så mycket mer och bättre av mig än vad de nu fått, min lilla fina familj. Mina fantastiska vänner - jag känner att jag är skyldig också er en ursäkt, förlåt, jag har helt enkelt inte orkat.

Jag är inte den enda, men jag menar allvar, som avger just detta löfte på tröskeln till det nya året. Jag skall ta det lugnare. Och ni, ni skall ha ett världens bästa 2014!

4 kommentarer:

  1. Gott nytt år, vännen! 2014 kommer att bli världens bästa år då bara fina saker händer och du tillbringa massor av tid med familjen, i sängen, på stranden och på hästryggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Peps! Tack för orden, exakt så skall detta året bli! Puss på dig, ha ett bästa du också!

      Radera
  2. Åh, det låter alldeles för bekant. Jag skall också försöka ta det lugnare. Vet inte hur man skall lyckas, men man kan i alla fall försöka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kanske ska påminna varandra? Jag har tagit det väldigt, väldigt lugnt hela den här veckan!

      Radera