söndag 29 september 2013

Det var en överraskning

Jag trodde inte att jag skulle hitta mig själv i ottan, under ett veckoslut, på en elektronikmässa. Men nu har det hänt, i går.

Det här med att flytta får en att göra konstiga saker, se ovan, och jag kan nu meddela att jag är nybliven ägare till en ny tvättmaskin med tillhörande torktumlare. Eller vad då tillhörande, jag fick nog lov att rada upp en och annan sedel på bordet för att få tumlaren också.

Det var lugnare och mer enligt planerna idag, marknad i Nickby och jag köpte det jag alltid köper. Havtorn, honung (hittade Sibbohonung) och tranbär.

Men tumlaren, jag har aldrig tumlat något i hela mitt liv. Lever i villfarelsen (?) att den nöter ut kläderna så fort kläderna ser tumlaren. Är det så?

Varför den flyttar in hos oss? Skall vi säga som så att det händer att jag sent på söndagkväll inser att ingen i den här familjen har något att sätta på sig. Det gäller i synnerhet kläder som den där på fyra jordsnurr bara måste ha för att klara en vecka på dagis.

6 kommentarer:

  1. Jag, eller vi, torktumlar sgs allt. Vissa konstmaterial låter vi lufttorka, men det andra tumlas. Jag tror på något sätt inte atg det sliter så mycket till på kläderna efter tvättmaskinen, men det kan vara att jag bara intalar mig det för att jag redan skäms över miljöbelastningen annars. Men kanske inte heller den är så stor? Förresten, tumla inte heller kläder med stora tryck, de slits.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uh, miljöbelastningen den tynger mig redan nu. Tack för tipset om kläder med tryck, det finns en del sådana i vårt hus.

      Radera
  2. Kläder i dålig kvalité slits mycket, men om det är helt okej kläder går det ingen större nöd. Det som är positivt är att det blir mycket mindre damm i lägenheten då en stor del fastnar i torktumlarfiltret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot mindre damm, det gör jag innerligt. Afghanmattan har säkert inget med det damm som samlas att göra?

      Radera
  3. Jag läste erotikmässa. Så fel det kan bli. Men måste nog säga att det skulle ha varit intressant läsning det också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar, då jag går på erotikmässa tidigt en lördagmorgon (med väldigt smutsigt hår) då skall jag minsann skriva om det!

      Radera