tisdag 24 september 2013

Byta kläder

Om det skulle vara så lyckligt att jag hade en eller flera läsare i Östnyland, kan ni hjälpa mig?

Min älsklingssoffa + fåtölj (köpt någon gång under nittiotalet, orginal från femtiotalet, för femtiolappen i mark) behöver nya kläder. Nu behöver jag någon som kan byta kläder på det möblemanget samt kanske utföra vissa andra sömnadsrelaterade grejer.

Också ni som inte bor här i svängarna får naturligtvis gärna hojta till, men själva hjälten, hen får gärna finnas på axeln Sibbo-Borgå. Det för att inte möblerna skall behöva färdas världen runt för sin nya skrud.

Tips emottages med öppen famn.

5 kommentarer:

  1. Jag hade ett liknande dilemma, men löste det med att tapetsera om den själv. sökte och sökte, men ingen ville svara på mina mail eller ge mig en offert. När jag äntligen fick en offert så visade det sig att det var för mycket för min lilla plånbok, så jag gick till tygbutiken och tog nålen i vacker hand. Helt okej blev det! inte perfekt, men bättre än jag var rädd för. Halosen verhoiluliike i alphyddan är bra (fråga efter Antero), men det ligger ju en bit från din sibbo-borgå axel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det märker jag också - att de här tapetserarna är väldigt svåra att få tag i. Väldigt svåra.

      Och jag måste verkligen få tag i någon av dem, det är få människor som är så urusla på hantverk som jag. Så, jag tackar för tipset om Antero!

      Radera
  2. I Lappträsk finns det en jätteduktig tapetserare, Ritva Lill-Smeds! Hon drar också kurser för MI och skolar blivande tapetserare på Kuggomskolan. Kanske dom tar emot elevarbeten också?

    SvaraRadera
  3. Pirjo Weckström i Borgå./ Lissu

    SvaraRadera
  4. Runar Hagen i Esbo är bra.

    SvaraRadera