fredag 14 september 2012

Hur provocerade är nI?

De flesta av er har säkert läst om och kanske tagit del av "presidentens projekt" Helt vardagliga saker.

Det ser ut som om de flesta - inte ni, de andra - är väldigt arga och provocerade av den här kampanjen.

Väcker kampanjen några känslor hos er? Hurudana?

Om Helt vardagliga är obekant för dig, kan du titta på den här.

Har skrivit en ledartext om det här till morgondagens upplaga av BBL (den är redan inne, så jag tänkte inte citera er) och tanken på hela uppståndelsen blev kvar i huvudet på mig.

2 kommentarer:

  1. De flesta bitar handlade ju om helt vardagliga saker, om att begränsa spelande, tala om sex och ha hobbyn som inte ger för stora prestationskrav. Det som provocerar är säkert det att presidenten kommer med enkla uppfostringskrav, att man utgår ifrån att de som har problem är så dumma att de inte fattar att barn behöver sömn och motion.

    SvaraRadera
  2. Alltså jag förstår inte helt vad jag ska bli provocerad av.

    Att presidenten gör en satsning på att visa upp sin mänskligare sida nu när han ännu är färsk på sin post och gör det genom att lägga upp en lite halvenkel webbkampanj med välmenande om än något simpla tips för att angagera andra/angagera sig i ungdomens välmående?

    Det var nog inte den smidigaste satsningen, den känns snarast krystad och klumpig, även om riktningen (mot landets ungdom) ligger rätt. Men nej, inget som gör att jag tar illa upp, kanske känner jag mig lite lätt pinsamt berörd för presidentens del.

    SvaraRadera