fredag 21 september 2012

Har de ingen aning?

Ser ett klipp på Schulman show, ett klipp som handlar om utvik av något väldigt intimt (titta här). För dig som inte orkar eller vill titta, kan jag berätta att det handlar om klipp där damer och herrar lagt ut filmer på youtube där de visar resultatet av graviditetstest - och reaktionerna på de här resultaten.

Lite vid sidan om, eller något kapitel framåt, så drabbas jag av samma känsla som alltid då folk blivit knasglada över ett positivt test. Att de inte är kloka de här människorna som blir så där tokglada över pinnen de pinkat på. Att de vågar visa resultatet på film, på youtube over the interwebs.

Fattar de inte hur fel det kan gå? Att det i bästa eller värsta fall kan handla om en gastkramande pina och fasa på nio månader och allt mindre än det?

Besides the point, jag vet. Ville bara få det ur mig.

4 kommentarer:

  1. Förvånar mig också. Inte för att förstöra nygravida men jag kan ändå tycka att barnmorskor borde trycka mer på att 1 av 3 graviditeter slutar i missfall, och man ska vara tacksam om det blir ett barn. Vet av egen erfarenhet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var först då vi på något sätt insåg hur svårt det skulle vara att få barn hur många faror som egentligen lurar bakom alla knutar.

      Radera
  2. Jag måste säga själv att jag är lite avundsjuk på folk som kan glädjas sådär riktigt på riktigt, utan att genast börja ängslas för alla hemskheter och svårighetet som eventuellt står framför. Egentligen är det ju ingen vits att sörja på förhand, så varför inte istället vara glad så länge man kan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan hålla med om det där, tycker själv att jag är en sådan som väljer att vara glad så länge det inte finns orsak att vara något annat. Men, just i den här frågan så skulle jag aldrig våga tro på en kisisticka och att allt den lovar skulle hålla ända till slutet.

      Radera