torsdag 20 september 2012

Då man gifter sig andra gången

Drömde i natt att jag skulle gifta mig en andra gång (meddelande till min man, och er andra också; med samma man också den här andra gången!).

Trots att allt i den här andra tappningen av vårt bröllop såg helt annorlunda ut än första gången, så var jag klädd som första gången. Med en skillnad, uppenbart hade jag obekväma skor under den första festen, den här gången hade jag vit-gröna Converse på fötterna.

Tänk om mitt undermedvetna planerar ett sådant där överdådigt amerikanskt renewal of vows? Det stundar ett jubelår alldeles inom kort, så helt otippat är det väl inte?

Eller jo, det är nog väldigt otippat. Definitiv högoddsare.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att hela den där amerikanska trenden är sååå töntig. Har man gift sig har man ju gift sig och då är det ju färdigt.

    Men ändå alltså... Den där underbara klänningen som bara hänger i skåpet. Och festen. Och glittret. Och. Jo. Jag skulle nog göra det på nytt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså Charlotte, om det finns något som grämer mig så är det att jag ännu inte fått till stånd den där bröllopsutstyrselsfesten jag utannonserade här tidigare. Taggad av också dina varma ord om din klänning känner jag att jag måste skärpa mig. Ge festen en chans till. Återkommer.

      Radera