måndag 2 juli 2012

Screw you godnattsaga

Någon av er kanske kommer ihåg att den lille är fullkomligt galen i en del trafikmärken? Favoritmärket har länge varit märket som markerar reservutgångarna, det tjoas glatt i butiken och på andra ställen där märket går att skönja.

Nu har han en ny hang-up.

Skyddsrum.

Då han skall gå och lägga sig, både på dagen och på kvällen vill han helst av allt att vi skall prata om skyddsrum. Jep, vi pratar om skyddsrum med en sådan inlevelse och noggrannhet att Rainman skulle blekna vid vår sida.

Hur det gick såhär? Vi var på ett loppis för ett par månader sedan, i källaren fanns ett skyddsrum. Vi gick förbi trappan som ledde ner till rummet och jag har, utan desto vidare eftertanke, bara berättat för den lille vart trappan leder.

Little did I know.

3 kommentarer:

  1. Jag hittade ett par reservutgångsskyltar i jobbflytten, kanske jag borde posta dem till Nickby;-) (Inte för att jag riktigt vet var de sen hamnade, men de kanske dyker upp.)

    Ni kan gå&simma i ÖC:s simhall, så kan du berätta att det är ett jättestort skyddsrum :-)

    SvaraRadera
  2. Koko! Jag har faktiskt - lite Rainman över mig också - försökt hitta reservutgångsskyltar. Det skulle vara roligt att hänga upp en ovanför en dörr eller två. Men, har inte stött på några skyltar.

    Så, om de dyker upp är jag definitivt intresserad!

    Tack för tipset om simhallen, jag har hört att den annars också är bra?

    SvaraRadera
  3. Okej, jag ska komma ihåg det om/när de dyker upp - tyvärr misstänker jag att det kan komma att vara först i augusti när jag hinner gå igenom mina "selvitettävät"-lådor...

    ÖC:s simhall är riktigt trevlig, tycker jag, gå gärna dit! De har en eukalyptusångbastu också, den är min favorit om vintrarna:-)

    SvaraRadera