lördag 7 juli 2012

Det onödiga plagget

Alltså, nattlinne?

Det måste ju vara det mest onödiga plagget av alla? Man kan ju verkligen inte påstå att det fyller någon funktion. Det borde ju, nattetid, värma hela kroppen utan att strama någonstans, men det gör ju allt annat. För det första så kryper det ju upp längs med kroppen, så man har några meter tyg runt midjan, och tygkorvarna vrider sig två, tre varv runt kroppen.

Inte för att jag i fullvuxen ålder använder nattlinne, men jag har studerat den lilles sovande i särk.

3 kommentarer:

  1. Huj, jag får lite angst av blotta tanken att sova i nattlinne!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker mest att nattlinne är onödigt för att det bidrar till att jag får för varmt när jag sover. Nattlinne och liknande är dock bra att ha för perioden mellan dusch och läggdags om man bor med viss insyn.

    SvaraRadera
  3. Haha, är det faktiskt någon som använder såna där långa nattlinnen fortfarande? Tacka vet jag ett vanligt linne. Jag är iallafall för blyg för att sova utan kläder. Spännande info eller hur?

    SvaraRadera