tisdag 6 november 2012

Vi går mot brådare tider

Peppe skrev om det här om dagen, brådiset.

I min kalender, den som kombinerar jobb och privatliv, innebär november och december inte att vi går mot bara mörkare tider, det innebär också att vi går mot brådare tider.

Det är en blandning av allt, allt från att tidningar skall vara klara inför jul till julfester som är både privata och jobbrelaterade.

I min nuvarande livssituation, i den vilken jag kombinerar rollen som mor, fru och mitt jobb har veckosluten blivit nästintill heliga för mig. Har jag något - också om det är privat och roligt - inprickat under veckoslutet får jag ångest delight. Eller severe.

I övrigt har jag bestämt mig för att inte bli stressad. Så där så att jag på förhand bestämt det. Ger jag den känslan övertaget så rusar jag bara från ställe till ställe. Och det tjänar ingen något på, inte på jobbet, men framför allt inte hemma.

Ett lite tråkigt, men nödvändigt val jag också gjort, det är att jag skurit ner på både gala, galej och häng med polare. Jag kunde gå på premiär och fest på löpande band, men är otroligt noga med vart jag går. Prioriterar att stanna hemma så ofta som möjligt - det bland annat för att vid god vigör åka på längre arbetsresor nu och då.

Väl hemma, så försöker jag hålla fast vid att faktiskt vara hemma då jag är hemma. De gånger jag jobbar hemma så gör jag det helst då alla andra gått och lagt sig.

Och jo, i och med att det var en av kommentarerna jag tror Peppe fick på sitt inlägg, så fort det är för mycket av lite allt, så är det bloggandet jag drar ner på.

Vet inte riktigt vart jag är på väg med det här inlägget, längre än att jag inte vill bli typen för vilken brådis är en dygd, att det här är den period i mitt liv där det är en rätt pressad tidtabell som gäller och att jag samtidigt vill be om ursäkt om du är en av dem som råkat ut för att jag prioriterat hem före en massa andra nästan lika roliga och fina grejer.

...och så ses vi på Krunegård i morgon? För ibland rör jag mig faktiskt utanför Nickbys gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar