torsdag 15 november 2012

Feeding a genius

Det hände sig i går, att den lille bokstaverade hela sitt namn.

I am, indeed, feeding a genius.

Jag menar det handlar ju ändå om många bokstäver den lille fick i rätt ordningsföljd.

Då jag säger det, så slår det mig att en del av er kanske inte vet vad den lille heter?

På tal om namn och sådant, i och med en bemärkelsedag här om dagen, och gratulationer som droppade in på FB påmindes jag om en del smeknamn jag burit under perioder i mitt liv. Jag har bland annat kallats Mikki, Missi och Miksu/Mixu. De olika smeknamnen är tätt förknippade med minnen från just de tiderna jag kallats då.

Mikki är ett barndoms- och stallnamn.
Missi är ett gymnasienamn.
Miksu/Mixu är ett Jyrkinamn och ett svärmorsnamn.

1 kommentar:

  1. Jag har olika namn beroende på sammanhang och de liknar inte ens varandra speciellt. Det kan bli väldigt förvirrande när de olika sammanhangen möts:-)

    SvaraRadera