måndag 26 november 2012

Hon som överlevde

...men var lite trött.

Jo, jag överlevde min utlandskommendering. Den var rätt tuff, mätt i kilometer. Eller vad sägs om sträckan Nickby-Hfrs-Stockholm-Nyköping-Skavsta-Nyköping-Stockholm-Köpenhamn-Malmö-Kristianstad-Köpenhamn-Hfrs-Nickby. På två dagar.

Som mor till ett barn som har en tendens att väcka mig en eller några gånger per natt, tycker jag det är lite roligt att jag fortsätter vakna mitt i natten fast jag skulle få sova ostört.

Sverige var bra, men jag kan inte låta bli att le lite åt att fullständigt fullvuxna människor i Sverige övergått till att prata om "braiga" grejer.

Braiga?

Som avrundning, en random bild på det jag saknade under min resa:



3 kommentarer:

  1. Vilken resa, effektivt!Den lille likar ugglan Helge på bilden :)

    SvaraRadera
  2. Hann bli lite orolig en stund där, när det var väldigt tyst i Nickby. Skönt att det gick bra!

    SvaraRadera