lördag 30 juli 2011

Snål, sparsam, stilig eller snygg?

Det står till som så, att jag skall gå på bröllop nästa vecka.

Skåpet dignar av klänningar, allt från 50-talet och framåt. Så, det fanns absolut inget behov av att införskaffa nytt (eller nygammalt).

Men, så en dag, då jag var och friserade hipsterfrisyren (fortfarande ett av de sökord som används mest då man hamnar på den här bloggen!), så dök den upp framför mig. Klänningen.

Så totalt inte jag, helt fel färger och inte orkade jag prova den heller.

Den sitter som en smäck, och de totalt felaktiga färgerna innebär att jag kan återanvända skorna som jag hade på mig då jag själv gifte mig.

Sweet.

Och priset då?

3 euro.

Tyvärr kan jag inte lägga upp något foto än, ni får vänta (för ni vill se den eller hur?) tills jag går på festen. Man kan ju inte avslöja stassen innan det är dags, inte för att risken är så speciellt stor att någon annan skall komma i en likadan klänning.

2 kommentarer: