onsdag 1 juni 2011

Mina vänner

Tack för fina svar på min fråga om vänskap. En fråga jag har svårt att besvara, det är "vem är din bästa vän?", ej heller kan jag nämna ett visst antal nära vänner. Jag vet helt enkelt inte hur jag skall räkna. Vänner har jag - och har haft än fler. Men, jag är tydligen typen som ömsar vänskap med någon form av regelbundenhet. Jag kan absolut inte säga att jag hänger med barndomsvänner, ibland kan jag tycka att det låter så skönt då någon konstaterar "vi lekte tillsammans redan som barn", det känns fint på ett nostalgiskt sätt. Jag tror orsaken till att jag ömsar är att olika skeden ger nya vänner. Trots att jag inte upplever att jag med ljus och lykta söker nya vänner faller jag ofta pladask för nya, fina människor jag får möta - och en del av dehär typerna är mina vänner för en lång eller kort period i våra liv. Även om vänskapen går i träda, minns jag de flesta relationer med kärlek och glädje. En del av mina vänner står ut med att jag försvinner och är lika glada som jag då vi återförenas. En del står inte ut med mig eller mina pauser och då det är fallet, kan jag bara ge kliche'n ett utrymme, det är inte ni, det är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar