måndag 6 juni 2011

Kalamies

Vad är grejen med att klä sig så fult som möjligt på landet? Och hur är man helt plötsligt kapabel att använda samma kläder i flere dagar?

Ja, alltså ni är eventuellt hur chicka och trendiga som helst på era sommarställen, medan jag tar med mig kläder till landet som jag inte ens täcks ge åt Frälsningsarmén. Dessutom sparar jag landekläderna år efter år ("det blir mindre att packa då"), så garderoben ute på landet börjar bli rätt farlig.

Stackars barn, kan jag bara säga, min landestil tycks ha smittat av sig på honom.

6 kommentarer:

  1. Oj, helt som vi. Man täcks nästan inte visa bilder från stugan åt andra för vi ser alla så hemska ut där - utslitna verrare, gamla stora t-shirts, gamla neonfärgade vinterjackor (så sköna mot blåsten och gör att man kan sitta länge ute på kvällen och mysa), smutsigt hår osv osv :)

    SvaraRadera
  2. Inte hur chic som helst men jag har ärligt talat aldrig förstått mig på det här med att använda urtvättat, urslitet, illasittande ens på landet. Det är faktiskt inte så svårt att ha hela, rena OCH bekväma kläder som sitter som de ska! Och ja, det kan vara verrare och T-shirts - bara de är prydliga. För mig har helt och rent alltid varit en prioritet.

    SvaraRadera
  3. Hmm, vad säger det då om mig som kan använda samma kläder i 2-3 dagar också då jag är i stan, på jobb?
    Jag tycker det skönaste med semester på landet är att man inte behöver bry sig om att klä upp sig för att gå till butiken. Det finns ändå bönder i overall och leriga stövlar i butiken, så ingen tar notis om mina slarviga kläder och mitt osminkade ansikte.

    SvaraRadera
  4. Va han är sööööt!

    För mig räcker det med att fara till Borgå, där går jag sen omkring i 100 år gamla kläder som är för små/för stora. Tvättar aldrig håret i Borgå och det går säkert rykten om mig där att jag helt tappat allt och bor under bron.

    SvaraRadera
  5. Att klä sig så fult som möjligt på landet.Jag kreverar. Och jo. så gör jag också.

    SvaraRadera
  6. En gammal arbetskompis fråga mig en gång om jag visste var man kan köpa snygga "lande-farkkun". Ja ba, öööh? Köpa kläder till landet? I don't think so. Man tar de äldsta man har man fortfarande lyckas dra på sig. INt för att jag ens behövt föra kläder till landet de senaste åren. Lådorna är fulla där av fuktskadade gamla kläder.
    Ifjol tog jag dock priset på midsommaren. Min glasögon gick sönder så jag gick omkring med dem med bara ena sankan kvar. (Vem orkar med kontaktlinser på landet?!) Då såg jag nog ganska spurgu ut...

    SvaraRadera