fredag 3 juni 2011

Göromål och efterlysningen

På tal om vänskap, meningen var inte att lämna er vind för våg, men det blir såhär då man jobbar. Eller semestrar. Eller bara byter ut rutinerna.

Ni som läst en tid har säkert märkt att blogginläggen brukar krocka med den lilles dagssömn, men, såhär på semestern är det så lätt hänt att också de fullväxta i familjen faller i sömn.

Och sover vi inte, då är det så mycket annat som händer. En stor del av tiden går åt till att stirra i rabatterna. Ni anar inte hur olidligt spännande det är att vänta på att bondbönan skall titta fram! Lite mer actionfyllt är det att följa med då mannen i familjen bygger en häst. Lite som en gunghäst, men den skall absolut inte gunga. Det kan hända att ni får se bildbevis, det om hästen blir fin.

Efterlysningen, den ja. Jag fick just dille på något igen, tyvärr - och tänkte be er om hjälp. Jag behöver en byrå, gärna modell större. En byrå med draglådor. Den får vara i dåligt skick bara den annars är rätt hel och brukbar. Hör av dig om du eller din mommo har en överlopps sådan på vinden.

Nu skall jag återgå till att pilla ludd ur naveln.

2 kommentarer:

  1. Jag har en. Men den är Ikea så du vill knappast ha den... Den är annars helt fin.

    SvaraRadera
  2. Jag har en gammal, vitmålad. Vill du ha bilder?

    SvaraRadera