tisdag 21 september 2010

Populärkultur i Finland

Jag ordade redan tidigare om den, enligt min åsikten, billiga finska varianten på tv-programmet Halv åtta hos mig.

Nåväl, alla har väl (med viss avundsjuka, om man är lagd åt det hållet) hört talas om det svenska programmet Lyxfruar i Amerika - och nu är det dags för den finska billiga (än en gång) varianten av det samma.

Miljonääriäidit startar ikväll. Man har alltså lyckats skrapa ihop två finska kvinnor som lyckats gifta sig rikt. Wow. Jag tycker att det är rörande att ingen i Marbella (enligt dagens Iltasanomat) ens har hört talas om de här kvinnorna.

Men, det behöver inte betyda att inte hela Finland tittar (jag säger alltså inte att jag inte åtminstone kommer att titta). Om inte för att vi är ett avundsjukt folk som vill titta på hur de rika lever, samtidigt som vi stort sitter och föraktar dem.

Gårdagens stora populärkulturnyhet, det var tydligen den att Iron Maiden skall spela i Finland nästa sommar. Inget illa om Iron Maiden, men börjar det inte vara en större nyhet att Iron Maiden inte spelar i Finland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar