torsdag 11 oktober 2012

Tassiga saker

Jag lägger ut texten om det i inlägget under, att det ibland kan vara stört omöjligt för mig att komma ihåg (tekniskt relaterade) saker. Igår hade jag stora problem att hitta registernumret till bilen i mitt huvud.

Jag kanske berättade det för er, att jag ibland kan sitta och titta på mitt tangentbord och allvarligt fundera över hur jag får fram det där snabelaat, jag ser tangenten men kommer inte ihåg vad jag skall kombinera den med för att få det på pränt.

Uh.

I stället för att komma ihåg sådana här viktiga och moderna grejer, så har jag i stället memorerat gamla telefonnummer, ni vet till sådana där telefoner som satt fast i väggen. 123 201. Slog man de siffrorna så landade man hemma hos oss.

Jag kommer ihåg i vilken ordning hästarna stod uppstallade på Vasa Hubertus någon gång under ett gammalt nittiotal. Jag kommer ihåg dressyrprogram jag inte ridit på tjugo år.

Vem behöver barnets personnummer då jag kan ge en stamtavla på en gammal häst i stället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar