onsdag 17 oktober 2012

Och då är klockan inte ens tio

Har jag hunnit med i dag:

Vakna av att klockjä*eln visar en timme mer än den borde göra. Tvungen att göra minus på allt det jag borde hinna utföra innan jag väcker barnet.

Få en gigantisk vattendroppe mellan ögat och glasögonlinsen. Tur att det var minus på "allt det jag borde göra" på punkt 1, inget sminkkladd alltså.

Svara på ett samtal om att jag är en luspudel som redigerat bort "Dagens ord" ur tidningen. Älskar det här med att alla samtal till chefredaktören skall avslutas med att "ja, då är det väl lika bra att jag säger upp prenumerationen, då".

Yes. Yes we can!

(Behöver lite amerikanskt pepp, därav YES! YES WE CAN!)

3 kommentarer:

  1. Pepp, pepp, pepp! :) Äh, vilken start på dagen och surpuppor som bara gnäller. Kring lunch har det nog vänt och eftermiddagen kan ju bara bli bättre än morgonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maggie, tusen tack! Det blev en riktigt bra dag, allt efter lunch var idel solsken! Tack för hjälpen!

      Radera
  2. Jag bara älskar att Obama och Byggare Bob bägge använder Yes we can ;-D

    SvaraRadera