torsdag 19 april 2012

Varför skall det vara så svårt?

Utan att ta ställning till om de är skyldiga eller ej, eller hur mycket de kan tänkas vara skyldiga - jag tänker på Ilkka Kanerva & co i mut- och valfinansieringshärvan.

Samtliga, var och en av de åtalade, bedyrar sin oskuld. Och skuldbelägger dem som delat ut domarna.

Inte bara i det här fallet, utan i många, många fall då offentliga personer står i en icke-självvald ljuskägla för ett misstag eller brott de misstänks ha genomfört - hur skönt skulle det inte vara om ens någon av dem någon gång bara lade ner handskarna och medgav att jo, jag gjorde bort mig, jag har felat?

2 kommentarer:

  1. "Det känns som om vingarna blivit avklippta!" Tillåt mig att spy...

    SvaraRadera
  2. Softy, jo, det framkallar ju en och annan kräkreflex...

    En annan favorit igår var Ilkkas "det finns inte ett frö av bandit eller dumt uppsåt i mitt hjärta".

    SvaraRadera