fredag 11 november 2011

Två känslor att sätta på burk

Ok, håll i hatten. Jag har på känn att det här kommer att bli ett fluminlägg utan like.

Det handlar om två specifika känslor, känslor jag gärna skulle sätta på burk. Det roliga med de här två känslorna, de är att de inträffar i speciella ögonblick.

Den första känsla är lycka. En speciell lycka, med starka undertoner av frihet i själen, som jag ibland kan känna då jag kör bil. Och är ensam i bilen. Känslan drabbar mig inte alls alla gånger jag utövar privatbilism, då det händer sker det ofta i kombination med någon bra låt på radion. Just den stunden jag vill få på burk, just i den stunden är jag så lycklig att jag kunde köra rakt in i en solnedgång.

Den andra känslan drabbar mig just i ögonblicket innan jag somnar. Tack vare alla omtumlande händelser den senaste tiden är jag sådär innerligt trött då jag går och lägger mig, och somnar fort. Men ändå, jag hinner både tänka och känna att jag stiger från det vakna in i det sovande, och den känslan, det känns som att falla, är ganska skön. Det känns, på många plan, som om jag tappar kontrollen - och vet att jag bara somnar - och det är en hisnande känsla. Också det på burk, tack.

Nu skall jag gå och färga håret med henna, meditera och ta mig en kropp grönt te innan jag leviterar iväg ytterligare.

3 kommentarer:

  1. Check och check. Vet precis vilka du snackar om.

    SvaraRadera
  2. Linn! Vi borde öppna nätbutik, och sälja de här, och andra feelisar, på burk!

    SvaraRadera
  3. Låter som ganska härliga känslor, känner speciellt igen den i bilen:)

    SvaraRadera