torsdag 10 november 2011

Saker jag inte vill höra talas om

Jag vill inte höra talas om katter som, helt tydligt, ofrivilligt har hamnat i familjer som tycker att "hej, det här med en söt, liten kissekattunge över sommaren, det är en särdeles fin idé".

Familjer, människor som tar sommarkatter, borde tvingas leva ute i skogen, låt säga allt efter september. Givetvis utan mat, utan tak över huvudet, utan de människor som de egentligen skulle vilja hänga med.

Nåväl. Det som gör det än svårare att höra talas om de här sommarkatterna, jag fick höra talas om en sådan katt idag (den sitter på en främmande trappa och fryser) och min första tanke var, precis som alltid; Den. Katten. Hem. Till. Mig. Nu.

Men, trots att det river i mitt hjärta då jag skriver det, jag kan inte ta hem en katt just nu. Minnet av de två tidigare kattherremännen är inte så läkt ännu.

Men, sommarkatt är inte trendigt sommaren 2012, visst inte?

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte fatta att folk fortfarande har "sommarkatter"! Är det verkligen sant?

    SvaraRadera
  2. Softy, jo. Tyvärr. Och det gör mig alldeles matt.

    AnnaK - vi är på rätt spår!

    SvaraRadera
  3. Vi adopterade just en övergiven sommarkatt då vi fick vår katt när jag var sju. Att folk kan vara så grymma. :(

    SvaraRadera