torsdag 8 juli 2010

Multitasking.

En av de skönare grejerna i mitt händelserika liv, det är att epilera benen. Tur att jag tycker om det, för myten om att hårigheten avtar ju längre man epilerar, den stämmer inte.

Inte på mig i alla fall. Eller så är jag den enda gorilladamen i världen som envisas med att försöka få benen människosläta.

Nu är benen rätt släta i alla fall. Samtidigt som det hände, totade jag ihop en sådan här:


Fotot är lånat av mrscake.vuodatus.net

Det borde vara en Ellen Svinhufvud-kaka (kommer månne Stockmann och stämmer mig nu? De försökte väl lägga tassarna och monopol på namnet?). Jag säger borde, för jag har, mig veterligen, aldrig smakat på ett Ellen Svinhufvud.

Det är bara för kvällens gäster att önska att jag inte blandat ihop ingredienserna.

1 kommentar:

  1. ellen kakan har jag ätit som mindre, med min farmor. den va såå härligt god och fanns att köpa i helt vanliga butiker (s-kedja eller k-kedjans, vilken de nu var). har inte sett till den på många många år, måste man verkligen ända till stocka för att mumsa på en sån?

    SvaraRadera