torsdag 24 april 2014

En sak ville jag gärna testa

Gled in på Frimans blogg och ser hur snygg hon är i håret. Friman är glad för att frillan ligger rak - och som jag säger i min kommentar där, så finns det något jag ibland önskade att jag hade, så är det "ens litet böjligt hår".

Jag har Nordens rakaste hår. Inte en krusning. Envist är det som synden också. Går att jämföra med tagel, hästsvans, en sådan som sitter fast på riktig ponny.

Då jag senast var på bal, hos presidenten, (och jojo, jag har varit där exakt en (1) gång) frågade frisören om hon fick lägga lite glamorösa lockar i kalufsen och jag bara, automatiskt: ABSOLUT INTE. Kommer aldrig att hålla och sådant jag svamlade.

Men hon var envis, tittade på mig med uppsyn som hette "man kan inte gå till presidenten och se ut så hääär" och greppade locktången och fixade vågor. Vågor. Som höll hela kvällen, snömodd och tusen människor till trots. Som höll ända in till följande dags morgon de facto. Det var som en hjälm, en hjälm av hårvågor.

Så, ens lite böjligt hår. Skulle vara roligt att ha. Om man får önska sig lite sådant där fint, utseenderelaterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar