måndag 14 april 2014

Det finns en första gång för allt

Först av allt, fantastiska kommentarer på det förra inlägget, tack! Och som jag skrev, jag litar fullt och fast på att kärleken också för ett andra barn är lika stor som kärleken för det barn som kom först. Jag tror på det, men jag har svårt att förstå det.

Det är en massa saker jag och vi aldrig tidigare gjort, som dyker upp under den här etappen i mitt liv. Som det här med att boka resa, tur och retur till Kina. Det i sig är ingen sak, en har väl varit i Kina tidigare (jojo, två gånger, mer om det senare).

Men att boka ditresa för tre och hemresa för fyra. Dessutom med utmaningar som - på vilket namn och vilken nationalitet ska nykomligen resa? Vad kommer hen att väga då vi flyger hem?

Det och sånt. Det finns en första gång för allt och nu är resan bokad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar