torsdag 10 oktober 2013

Gånger jag känner mig mindre lyckad

Jag vet att jag är en alldeles lämplig moder för vårt barn, men det finns gånger då jag känner mig mindre lyckad.

Det gäller alla årstidsskiftningar och de klädbyten som skall ske under dessa. Jag är alla gånger helt ute då det gäller att se till att barnet har torrt på fötterna (och resten av kroppen) då det blir kallt, varmt eller vått eller vad det nu blir. Allt, också det som var införskaffat i modell stor, så att det skulle hålla ännu en säsong krymper och blir för trångt medan det bor i skåpen.

För att beskriva övergången mellan sommar och höst - barnet gick till dagis iklädd vinterstövlar under några dagar under de kallaste dagarna.
Nu har vi backat tillbaka till något som ser ut som höstdoijor.

Sen kan jag ibland låta min egen trötthet gå ut i ett "oj, jag glömde visst att hen är fyra". Som då jag skulle skoja till det och erbjuda honom rullen i stället för hushållspapper i och med att pappret tagit slut. Den lille, som var aptrött, uppskattade inte skojandet och röt till. På vilket jag svarade med ett fullvuxet (i det här fallet på det dåliga sättet fullvuxet) "jaha, skall det vara på det här sättet så får det väl vara då."

Ni skulle ha sett minerna runt matbordet.

Hyvä minä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar