lördag 5 oktober 2013

En husmoders utvik

...indelat i franska streck, dessutom.

- Under rubriken "Dagens i-land", finns det något jobbigare än överfulla soppåsar? Och paffinsamlingsgrejs och plåt- och metallkärl då de svämmar över?

- Jag dagdrömmer med jämna mellanrum om en sådan där behändig extra-dammsugare på ställning. Ni vet en sådan som inte är lika meckig att ta fram som den riktiga dammsugaren? Landar alltid på att den riktiga dammsugaren står en, två meter längre bort och så slutar jag drömma. Eller, skall vi säga som så att jag bytt ut den där extra-dammsugaren mot drömmar om sopborste och skyffel.

- Microvågsugn. Så onödigt. Vi har levt sju år utan och det går så galant så. I nya lägenheten finns en egen hylla för micron, jag tror jag radar en del av kokböckerna där.

- Att de som påstår att det är så svårt att tillaga vegetariska rätter inte vet vad de talar om. Att tillaga rätter med kött i är svårt.

Det var allt som fanns under hucklet just nu.

2 kommentarer:

  1. Husmodern i Fagersta köpte en sladdlös dammsugare som laddas i en skrymslig ställning. Jo, den är ok för att panikstäda värsta skiten inför spontanbesök etc, men slår ju inte The Real Dammsugare. Hur gärna man än vill.

    SvaraRadera
  2. Åh, nu tar drömmen om extra-dammsugaren ett tajt grepp om mig igen (jag borde dammsuga under matbordet).

    SvaraRadera