onsdag 27 februari 2013

När jag en liten chauvinist?

Utspelade sig denna morgon i det Römanska residenset:

Jag och den lille går mot hallen för att klä på oss för att ta oss till dagis och jobb. Jag går framför och den lille går bakom mig då han helt plötsligt klappar mig på stjärten och glatt tjoar "hyvä pylly!" (sv. snygg rumpa).

Nu kanske ni tycker att det här är något jag och min man får skylla oss själva för, varför lär vi den lille ett mönster som detta. Men, nej.
Varken jag eller mannen är den stussklappande sorten.

2 kommentarer:

  1. Mina barn är besatta med rumpor. Viftar på sina egna och klappar på alla andras. Ordet rumpa används säkert 68ggr per dag hos oss. Dom tycker att det är så roligt så roligt, och jag suckar och känner mig gammal och trött.

    SvaraRadera
  2. Onekligen intressant vore det säkert att få veta var de små snappar upp repliker och beteenden. Är det en förälder på dagiset som klappat en av lärarna på rumpan månne..?

    SvaraRadera